UWAGA!!! Nowa strona ZS Bielice - witamy!!

W dniu 19.06.2012r. uczestniczyliśmy w wycieczce do Wielkopolskiego Parku Narodowego. Trasa wycieczki prowadziła przez Rogaliński Park Krajobrazowy, gdzie rosną 700-letnie dęby „Lech”, „Czech i „Rus”. Kolejnym punktem wyjazdu było muzeum przyrodnicze w Jeziorach. Obejrzeliśmy tu film o Wielkopolskim Parku Narodowym a następnie zwiedzaliśmy aktywnie muzeum, uzupełniając karty pracy. Z jezior przeszliśmy ścieżką przyrodniczą, najpierw czerwonym, później niebieskim szlakiem na Osową Górę, najwyższe wzniesienie WPN. W trakcie tego pięciokilometrowego spaceru mijaliśmy dwa z jedenastu jezior występujących na terenie WPN: J. Góreckie z Wyspą Zamkową i J. Kociołek oraz obszar ochrony ścisłej Grabinę im. A. Wodziczki i kilka głazów narzutowych. Następnym miejscem, do którego dotarliśmy było muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Zobaczyliśmy tu oryginalne eksponaty z Ameryki Północnej i Południowej, Afryki i Azji - przywiezione z licznych podróży przez Arkadego Fiedlera oraz jego synów Marka i Arkadego Radosława m.in. rzeźby i maski obrzędowe, trofea ludzkich głów, motyle tropikalne, krokodyle i kajmany oraz żywe piranie. Całą kolekcję uświetniał bogaty zbiór książek Arkadego Fiedlera - wydania 32 tytułów w 23 językach. W parku muzealnym obejrzeliśmy m.in. wierne kopie w skali 1:1 posągu z Wyspy Wielkanocnej i Buddy, weszliśmy na statek K. Kolumba Santa Maria i do Piramidy. Wycieczkę zakończyliśmy w poznańskim kinie. Wróciliśmy do domu pełni wrażeń i chęci udziału w kolejnych ekspedycjach. Opiekunami uczestników wycieczki – z klas I a, I b, I d, II c i III d były panie A. Szalaty, P. Zaćmińska i K. Marciniak.