UWAGA!!! Nowa strona ZS Bielice - witamy!!

 


Dlaczego Szkoci noszą spódnice?

To pytanie zadali uczniowie klasy 2 c: A.Farynowska, K.Kociołł, J.Wiśniewska, M.Podolski i J.Brejecki podczas realizacji swojego projektu edukacyjnego łączącego zagadnienia z zakresu języka angielskiego i kultury polskiej i krajów brytyjskich.
Podczas prezentowania treści projektu zaproszeni uczniowie mogli nauczyć się najdłuższego walijskiego słowa oraz zapoznać się z najbardziej charakterystycznymi postaciami popkultury angielskiej.
Humorystycznym akcentem był „Szkot”  czyli Maciej ubrany w tartany przygotowane przez swoje koleżanki. Natomiast bardzo smacznym akcentem były angielskie ciasteczka z wróżbami przygotowane przez dziewczyny.

  

Jakie skarby kryje nasz region?

24 i 27 marca 2017 roku odbyło się podsumowanie projektu z geografii „Jakie skarby kryje nasz region?”. Projekt został zrealizowany przez dwie grupy z klasy II b w składzie:

  • Aneta Chochowska, Aleksandra Cienkuszewska, Agnieszka Kaszyńska, Roksana Fredyk, Katarzyna Lisiecka, Wiktoria Grabowska
  • Katarzyna Wielińska, Joanna Kotlińska, Jagoda Kulpińska, Agata Pawlak, Roksana Owsińska, Agata Manysiak

Każda z drużyn przygotowała prezentację multimedialną dotyczącą skarbów przyrodniczych i pozaprzyrodniczych powiatu mogileńskiego oraz powiatów sąsiadujących. Zaprezentowały także strój kujawski, film o zanikających jeziorach i zdjęcia krajobrazów typowych dla naszego regionu. Na zakończenie obie grupy przygotowały konkursy z nagrodami. W pokazie uczestniczyła klasa IIb, pani Maria Konieczka i opiekun projektu Wioletta Opasińska.

Jak mniejszości narodowe i etniczne wzbogacają nasz kraj?

30 marca 2017 roku odbyło się podsumowanie projektu z geografii „Jak mniejszości narodowe i etniczne wzbogacają nasz kraj?”. Projekt został zrealizowany przez uczniów klasy II a:

Huberta Lubeckiego, Huberta Lesickiego, Kacpra Szwarckopfa, Mikołaja Strzelińskiego
i Sebastiana Słowińskiego. Chłopcy przygotowali prezentację multimedialną dotyczącą mniejszości narodowych i etnicznych, które głównie zamieszkują Polskę. Pokazali m.in. pochodzenie i największe skupiska mniejszości, tradycje oraz potrawy. Ponadto wykonali plakat obrazujący temat. W pokazie uczestniczyła klasa IIa, pani Maria Konieczka, pani Anna Szalaty i opiekun projektu Wioletta Opasińska.

Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego

5 kwietnia 2017r. odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego pt. ,Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego’. Projekt został zrealizowany przez uczniów klasy IIc (Powała Nikodem, Rybicki Makary, Ścisłowski Bartosz, Tryl Jakub).
Chłopcy omówili szereg korzyści wynikających z nauki języka angielskiego, np. możliwość kontynuowania nauki za granicą, podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Przedstawili oni także ciekawe metody nauki, np. oglądanie seriali czy wykładów interesujących osób w języku angielskim. Jednym z punktów prezentacji było omówienie nauki języka względem zmian zachodzących w mózgu człowieka. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną.
W prezentacji projektu udział wzięła klasa IIc, wicedyrektor - pani Maria Konieczka oraz nauczyciel języka angielskiego - pani Renata Płaneta. Opiekunem projektu była pani Justyna Żółkiewicz.

      

|       

Nasza klasa w procentach

31 marca 2017 roku odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego pt. "Nasza klasa w procentach". Projekt zrealizowany został przez uczniów klasy IIb: Weronikę Chmal, Martynę Jankowską, Izabelę Konopę, Julię Gierlik, Patrycję Wolkiewicz i Kamila Gąsiorka. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, w której przedstawili swoją klasę w procentach. W prezentacji wykorzystali zdjęcia klasowe oraz wywiady i ankiety na temat zespołu klasowego. Opracowane dane przedstawili za pomocą diagramów procentowych, z których można było m.in. dowiedzieć się: czy uczniowie lubią szkołę, czy lubią się uczyć, czy chodzą na wagary, jakiej muzyki słuchają, czy czytają książki, czy lubią sport oraz gdzie rozwijają swoje zainteresowania. W prezentacji projektu udział wzięła klasa IIb, wicedyrektor pani Maria Konieczka i opiekun projektu - pani Dorota Moszkowicz.

galeria>>

 

Nasza klasa w procentach

27 marca 2017 roku odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego pt." Nasza klasa w procentach". Projekt zrealizowany został przez uczennice klasy IIa: Darię Hernacką, Joannę Rutkowską, Julię Wietrzykowską i Izabelę Kowalską. Dziewczęta przygotowały prezentację multimedialną, w której wykorzystały zdjęcia, wywiady i ankiety dotyczące uczniów ze swojej klasy. Opracowane dane przedstawiły za pomocą diagramów procentowych, z których można było m.in. dowiedzieć się: co lubią uczniowie, czym się interesują, od czego są uzależnieni, jak spędzają czas wolny, ile czasu poświęcają na naukę własną, ile czasu spędzają przy komputerze, jak długo oglądają telewizję oraz ile czasu zajmuje im używanie telefonu komórkowego. W prezentacji projektu udział wzięła klasa IIa, pani Anna Szalaty, wicedyrektor pani Maria Konieczka i opiekun projektu - pani Dorota Moszkowicz.

galeria>>

Na czym polega humor brytyjski?

29 marca w auli szkoły odbyło się podsumowanie projektu z języka angielskiego „Na czym polega humor brytyjski?''. Projekt zrealizowany został przez uczniów klasy II a -Klaudię Wachowską, Agnieszkę Bubak , Liwię Ratajczak i Jakuba Chudyka. Grupa przygotowała prezentację dotyczącą brytyjskiego poczucia humoru. Pokazała najśmieszniejsze brytyjskie filmy. Uczniowie mogli obejrzeć między innymi „Jasia Fasolę”,”Cztery wesela i pogrzeb”,”Benny Hilla”.Publiczność mogła również zobaczyć dwa skecze w języku angielskim-jeden o pogodzie, drugi o podróży pociągiem. Na zakończenie zostały przedstawione wyniki ankiety dotyczącej brytyjskiego humoru. W prezentacji projektu udział wzięła klasa II a wraz z wychowawcą Panią Anną Szalaty i Pani Maria Konieczka. Opiekunem projektu była Pani Zofia Śmigielska

galeria>>

Jak uniknąć  zagrożeń ze strony niechcianych „sublokatorów”

16 marca 2017r. odbyło się podsumowanie projektu gimnazjalnego pt.  Jak uniknąć  zagrożeń ze strony niechcianych „sublokatorów”- organizmów spotykanych w naszych domach?, który  zrealizowany został przez uczennice z klasy II a: Julię Szpulecką, Kingę Bednarz, Alicję Kozak, Nikolę Rojek i Julię Ciuper. Dziewczęta przygotowały prezentację multimedialną  dotyczącą cech charakterystycznych, występowania, szkodliwości i zwalczania różnych organizmów. Wykorzystały  wywiad z lekarzem oraz wykonały i przedstawiły plakat, ulotkę na temat zwalczania szkodników oraz deklamowały wiersz o pchełce. Podsumowanie zakończyło się konkursem dla uczniów zaproszonych klas tj. I a i II a gimnazjum, którego zwycięzcami okazali się Basia Dobrzyńska, Jan Grzechowski  oraz Iga Woźniak- wszyscy z klasy Ia. W prezentacji projektu wzięły udział – wychowawca i opiekun projektu Anna Szalaty i Pani Maria Konieczka.

galeria>>

„Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza lekturą z lamusa?


„Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza lekturą z lamusa? W roku czytania książek uczniowie kl. II a i kl. III a podjęli pracę nad projektem, którego głównym założeniem było zachęcenie rówieśników do czytania lektur uznanych przez współczesną młodzież za nudne. Wśród zadań wykonanych przez gimnazjalistów znalazły się: odgrywanie scenek, parada postaci
w strojach z epoki średniowiecza, wykonanie słowników archaizmów, wymyślenie gier tematycznie związanych z lekturą, opracowanie minicharakterystyk wszystkich postaci, ukazanie tragizmu Juranda oraz przedstawienie zwyczajów i obyczajów średniowiecznych. Aby rozstrzygnąć problem zawarty w temacie projektu, uczniowie przeprowadzili też ankiety, sondy i quizy wśród kolegów i nauczycieli. Pracę nad projektem uczniowie dokumentowali
w prowadzonych przez siebie kronikach.
Uczniowie klasy III a dokonali podsumowania pracy nad projektem 11 stycznia 2016 r., natomiast uczniowie II a – 25 lutego 2016 r.

galeria>>

projekty edukacyjne 2013/14 >>

Jakie drewno najlepiej nadaje się na opał?

W dniu 10 kwietnia 2014r. na drugiej godzinie lekcyjnej uczniowie z klasy II D : Angelika Sowińska,Julia Paluszyńska.Magdalena Bubak i Weronika Lisiecka pod opieką P. Przemysława Iskry przedstawili projekt na pt. ,,Jakie drewno najlepiej nadaje się na opał''

    

„Co zawdzięczamy greckim uczonym?”

W dniu 31 marca 2014r. grupa gimnazjalistów z klasy II b: Julita Owczarzak, Agata Karczmarz, Patryk Trybuła, Remigiusz Gierlik, Rafał Walkowski, Leszek Krzewiński przedstawiła efekty swoich działań w ramach realizacji projektu edukacyjnego pt. „Co zawdzięczamy greckim uczonym?”. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną przybliżającą sylwetki najsłynniejszych greckich uczonych. Wykonali także gazetkę, na której można znaleźć portrety oraz krótkie biografie m.in. Pitagorasa oraz Talesa. Na zakończenie  uczestnicząca w podsumowaniu projektu klasa Ib wzięła udział w konkursie dotyczącym tematyki projektu.

    

    

Kibic czy kibol jacy jesteśmy?

W dniu 28 marca 2014r. uczniowie kl. II c: Dawid Stachowiak, Mateusz Rzempowski, Mateusz Baranowski, Maksymilian Lubecki pod opieką p. Joanny Malczewskiej zaprezentowali w ramach gimnazjalnego projektu edukacyjnego efekty swojej pracy: „Kibic czy kibol-jacy jesteśmy? Jakie zasady  kibicowania można propagować?.”

galeria>>

Czy dieta ma wpływ na pracę mózgu i aktywność psychiczną człowieka?

W dniu 27 marca 2014r. na 5 godzinie lekcyjnej odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego pt. Czy dieta ma wpływ na pracę mózgu i aktywność psychiczną człowieka?, zrealizowanego przez grupę gimnazjalistów z klasy II a:  Karola Świdowskiego, Daniela Mikulskiego, Dawida Szczepankiewicza, Andrzeja Packa i Łukasza Szymańskiego. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, w której przedstawili budowę i funkcje mózgu człowieka oraz wpływ poszczególnych składników pokarmowych na jego pracę. Wykonali również model mózgu z uwzględnieniem płatów kory mózgowej i ośrodków mózgowych oraz  przeprowadzili ankietę wśród uczniów dwóch klas gimnazjalnych na temat odżywiania. Na zakończenie przedstawili wywiad z panią Elżbieta Staszewską dotyczący odżywiania się gimnazjalistów i wpływu diety na pracę układu nerwowego oraz poczęstowali obecnych szaszłykami warzywno-drobiowymi i mieszanką orzechów- pokarmami wspomagającymi pracę mózgu.

galeria>>

W jaki sposób przetrwała pamięć o Powstaniu Wielkopolskim i jego bohaterach?

W dniu 19 marca 2014r. uczniowie kl. II d: Kułakowski Mateusz, Molenda Wiktor, Niewiadomski Bartosz, Obała Mikołaj, Rychłowski Kacper i Sobiesiak Wojciech pod opieką p. Lidii Pisuły zaprezentowali w ramach gimnazjalnego projektu edukacyjnego efekty swojej pracy: „W jaki sposób przetrwała pamięć o Powstaniu Wielkopolskim i jego bohaterach?”

Jak komputer pozwala oswoić medianę i inne wartości statystyczne?

W dniu 25 marca 2014r. uczniowie kl. II d: Patryk Olszowski, Patryk Janik, Wiktor Sroka, Eryk Kozak, Remigiusz Grabowski i Maciej Węgrzyn pod opieką p. Mariusza Pisuły zaprezentowali w ramach gimnazjalnego projektu edukacyjnego efekty swojej pracy: „Jak komputer pozwala oswoić medianę i inne wartości statystyczne?”

Zaczarowany świat chemii

W dniu 15 marca br. podczas DNI OTWARTYCH SZKOŁY uczniowie klasy IIa przedstawili projekt edukacyjny z chemii zatytułowany ZACZAROWANY ŚWIAT CHEMII. Wiktor Robak, Tomasz Śmigielski, Adam Gajewski, Lessnau Oskar oraz Radosław Bąk pokazali doświadczenia z pogranicza chemii i magii.

Specjalne efekty z ciekłym azotem, skraplanie powietrza, otrzymywanie gazów, magiczny niepalący sie papier oraz wiele innych eksperymentów zgromadziły w pracowni chemicznej sporo publiczności. Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z pokazów. Więcej informacji i zdjęć z tego zdarzenia na stronie kółka chemicznego.

galeria>>

Projekt edukacyjny "Czytanie wciąga! Kampania reklamowa wybranej lektury szkolnej.”

W dniach od 10 do 14 marca 2014r. grupa uczniów klasy IIb w składzie: Kinga Losik, Wiktor Lewandowski, Klaudia Gmur, Jagoda Papis, Weronika Twarużek oraz Weronika Zarzyńska realizowała projekt edukacyjny z języka polskiego pod hasłem: „Czytanie wciąga! Kampania reklamowa wybranej lektury szkolnej". Uczniowie reklamowali powieść J. R. R. Tolkiena pt. Hobbit, czyli tam i z powrotem. Kampania reklamowa była podzielona na pewne etapy: rozwieszenie plakatów, wywieszenie w korytarzach szkoły najciekawszych cytatów wraz z hasłami reklamowymi, reklamy oraz hasła podawane przez radiowęzeł.

     

     

Atrakcją dla wszystkich uczniów okazało się rozdawanie ulotek reklamowych przez ucznia przebranego za hobbita. Na stronie internetowej szkoły w zakładce biblioteki – Książka z rekomendacją została także umieszczona reklama lektury. Grupa pracowała pod kierunkiem pani Ewy Hibner.

Projekt edukacyjny z historii

W dniu 06.03.2014 r. odbyła się prezentacja projektu edukacyjnego z historii: „W jaki sposób przetrwała pamięć o Powstaniu Wielkopolskim i jego bohaterach?” Projekt podsumowany został prezentacją multimedialną przygotowaną przez: Kingę Nowińską, Monikę Dobrzyńską, Małgorzatę Urbaniak, Magdalenę Ignaczak i Cypriana Tarczewskiego.

 

 

Opiekę nad realizacją projektu sprawowała pani Joanna Dybicz. Finał projektu oglądali goście specjalni: pani dyrektor Maria Konieczka i wychowawczyni klasy II a pani Katarzyna Jamroży oraz pozostali uczniowie klasy II a gimnazjum.

galeria>>

 

 

 

kontakt:
tel: (52) 315 59 60
(52) 315 04 92
fax: wew: 139
e-mail:
sekretariat@zs-bielice.pl




Rajd Weteranów Szos



Regionalne Targi Rolne


MEN


Kuratorium Oświaty


Centralna Komisja Egzaminacyjna


Okręgowa Komisja
Egzaminacyjna


Starostwo Powiatowe w Mogilnie


Urząd Miejski w Mogilnie

Współpracujemy z:


Fundacja Powiatu Mogileńskiego


schronisko Szrenica


schronisko Dom Śląski


schronisko Samotnia


Copyright © 2011 ŁJ SM